У всі часи наш регіон славився своєю силою та жагою до розвитку. Вже понад сторіччя Дніпропетровщина є важливим промислово розвиненим регіоном. Чимало представників політичної еліти походять саме звідси. Так було раніше, така ж тенденція зберігається і донині.

Масштаб та статус області визначають шляхи на майбутнє для Дніпра, Кривого Рогу, Кам’янського та інших міст. Найбільші з них притягують до себе жителів навколишніх сіл та селищ, а часом навіть і інших регіональних центрів.

Постійна міграція населення зумовлює бурхливий розвиток будівельної сфери. Ситуація була актуальною для Дніпра як наприкінці ХІХ сторіччя, так і зараз.

До періоду Незалежної України Дніпро та регіон підійшли з великим архітектурним багажем, маючи сильну школу та багато масштабних реалізованих проєктів, які на свій час були проривними та навіть, у чомусь, випереджали столичні.

Переворот державного устрою також приніс стрімкі всеохоплюючі зміни і в економічну ситуацію. Життя обернулося докорінно, нова сторінка історії потребувала нових бачення та підходів.

Якщо за радянських часів житло завжди будувалося за вказівкою згори, то в новій українській державі така практика вже не могла працювати. Свої умови почав диктувати його величність ринок.
На момент 1991 року місто жило вже майже повністю у сучасних кордонах. Масштабна повоєнна відбудова 40–50-х років, масове будівництво 60-х та нові житлові масиви 80–90-х значною мірою сформували архітектурне обличчя та географію сучасного Дніпра.

Відтоді, за одиничними виключеннями, місто більше не зростало вшир. Замість екстенсивного розвитку воно обрало інтенсивний і стало рости вглиб. Хоча мабуть правильніше буде сказати навпаки — вгору.

90-ті роки стали переламними для Дніпра. Якщо раніше будівництво велося командно-адміністративними методами, то відтепер тільки ринковий попит вирішував: що, де та як зводити. Десятиріччя ознаменувалося появою перших ластівок елітної нерухомості, здебільшого у центрі міста. Яскравим фіналом тієї декади та одразу й початком нової можна вважати закладку у 1999 році фундаменту легендарних "Башт" на вулиці Вернадського. 30-поверхові велетні висотою у 123 метри стали справжнім символом міста, відомим на всю Україну.
2000-ні роки відзначилися поступовим але невпинним розвитком. Економіка зростала. Будувалося скрізь та на будь-які смаки. Саме тоді з’явилося багато знакових архітектурних об’єктів, численних торговельних центрів та нових громадських просторів.

Сформувавшись у своїх кордонах, місто продовжувало тоді утворювати власні сенси та ідентичність. Цей процес триває й донині. На черзі ще більше масштабних проєктів, які наразі можуть здаватися фантастичними. Але двадцять років тому так само можна було сказати і про більшість теперішніх домінант, що вже давно стали звичною частиною міського ландшафту.

Буде справедливим зауважити, що розвиток міста та регіону триває постійно та не зупиняється ні на мить. А ми живемо всередині цього процесу і є його безпосередніми учасниками.
30 років ми будували власну незалежність. А разом з тим зводили мости, багатоповерхівки та стадіони. Від дев'яностих до сьогодні Дніпро змінився до непізнаваності. Місто наповнилося яскравими арт-об'єктами та сучасними висотками. Нині у мегаполісі понад пів сотні хмарочосів та одна з найбільших футбольних арен в Україні.

За 30 років у місті збудували 12 фонтанів. Одним з перших на початку 2000-х з'явився "Білий лебідь" на Січеславській Набережній. Заввишки його струмені сягають 50 метрів та щогодини перекачують 600 тонн води. Ще ефектнішим є справжній фонтан-велетень на Монастирському острові — “Поріг ревучий”.
У роки незалежності у Дніпрі звели і один з найбільших стадіонів країни — "Дніпро-Арену". Ця спортивна споруда бачила на своєму газоні справжніх світових зірок футболу.
Стадіон закінчили за три роки, а ось із будівництвом доріг у Дніпрі все не так швидко. Наприклад, роботи на Південній об'їзній розпочали ще у 2012-му, але потім законсервували. Та нині можновладці кажуть: працюють з новою силою. Обіцяють: об’єкт таки буде завершено, при чому вже у недалекій перспективі.

У самому розпалі і роботи над ще одним масштабним проєктом — трасою національного значення Н-31 "Дніпро — Решитилівка", яка з’єднає регіон зі столицею та іншими частинами України. Будують дорогу за програмою Президента України Володимира Зеленського "Велике будівництво".
Наразі в обласному центрі взяли курс на зручність та безпеку, впроваджуючи у життя сучасні урбаністичні норми. А щоб додати яскравих фарб, у місті облаштовують нові парки та сучасні арт-об'єкти.

Дороги стають безпечнішими, а пішохідні зони — комфортнішими. Так, у 2019 році після капітальної реконструкції було відкрито Центральний міст.

За багато століть Дніпро та регіон бачили різне — були і періоди розвитку, і часи стагнації. Та на тридцятому році Незалежної України можна сміливо сказати — далі буде! Усе найцікавіше тільки починається!
БУДІВНИЦТВО / НЕЗАЛЕЖНІСТЬ. НАШІ 30